A magyar családok videózás, filmnézés, képnézegetés miatt naponta több mint 4 órát töltenek a képernyők előtt. Mennyire figyelünk a szem egészségére, amikor tévét vásárolunk? Egy friss kutatás ezt járta körül.

Nagyfelbontású Samsung TV

Az elmúlt hónapok során a magyarok számára a televízió vált a kikapcsolódás egyik legfontosabb eszközévé, így sokan megtapasztalhatták, hogy a tudatos televízió választás hozzájárulhat a szem egészségének megőrzéséhez.

A Samsung 2020 tavaszán végzett kutatása ezért a látás és a televíziózás kapcsolatát vizsgálta.

„Szemünk épségét alapvetően befolyásolja a televízió minősége. Minél nagyobb a képernyő felbontása, annál kevésbé fárad el a szem tévézés közben. Jelenleg a 8K felbontás nyújtja a legvalósághűbb képet, de nagyon fontos a képfrissítési arány is, amely megmutatja, hogy 1 mp alatt hány képkockát látunk,120 Hz-nél például már teljesen folyamatosnak érzékeljük a mozgást, így szemünket is kímélni tudjuk” – mondja Joó Anna, az Ország Szeme kampány optometristája.

A magyarok fele figyel a szemére, amikor készüléket választ

A Samsung legfrissebb kutatásából kiderül, a magyarok nagy arányban veszik figyelembe szemük egészségét tévéhasználat közben. A reprezentatív kutatás során a válaszadók fele állította, hogy szemére is gondolt, amikor új tévét választott, közülük is leginkább a nők számára hangsúlyos ez a szempont.

Ugyan a tévétulajdonosok 76 százalékának van okostelevíziója, az ilyen készülékekben megtalálható szemkímélő, kékfény-szűrő üzemmódot csak a magyarok egyötöde szokta használni. Az idősek között ez az arány még alacsonyabb, csak 13 százalékuk kapcsolja be ezeket a beállításokat, miközben 5-ből 4 hatvan év feletti szemüveget használ. A legtudatosabb korosztály a 18-39 közöttieké, akiknek több mint a negyede figyel a mobiltelefonokból már jól ismert kékfény-szűrésre is.

„Felmérésünkből kiderül, hogy az olyan, szemet kímélő jellemzőket, mint például a képfrissítési arány, a vevőknek csak kevesebb mint az egyharmada veszi figyelembe új készülék vásárlásakor. Ezért szeretnénk az Ország Szeme kampányunkkal felhívni a felhasználók figyelmét arra, hogy a megfelelő technológiával és beállításokkal még többet tehetnek a szem egészségének a megőrzése érdekében” – emeli ki Witsch Gerda, a Samsung Magyarország marketing vezetője.

A téma iránt érdeklődök a regisztráció után egy rendkívül aprólékosan kidolgozott Budapest grafikán kereshetik meg a márka készülékeit, és megismerkedhetnek a QLED 8K technológiával.