Két új innovatív termék segíti a műsorgyártók kreativitását. A Canon Europe várhatóan júniusban dobja piacra legújabb filmes kameráját azEOS C300 Mark III-at. Egy hónappal későbbre tervezi forgalmazni a 8K-képes 25-250 mm-es hibrid objektívjét.

Canon filmes kamera

Az újgenerációs filmes kamerát a cég 35mm 4K CMOS DGO (DualGain Output) érzékelővel, moduláris felépítéssel, és a többféle formátumban történő rögzítés képességével ruházta fel. A DGO érzékelő egy új képalkotó rendszer, amely gyenge megvilágítás mellett is kiváló képminőséget, és HDR-rögzítési képességet tesz lehetővé.

A kiolvasáshoz az érzékelő minden pixele két különböző erősítési szinttel, egy magassal és egy alacsonnyal rendelkezik, ezek kombinációjából jön létre aztán a kép. A magasabb erősítésű kiolvasást arra optimalizálták, hogy sötét területen, míg az alacsonyabb erősítésű kiolvasást arra, hogy a világosabb területeken rögzítsen részleteket.

Ha pixelszintű pontossággal kombinálják, a kép az erősen és gyengén megvilágított részeinek részleteit és minőségét továbbfejleszti. Ez lehetővé teszi a 16+ lépéses magasabb dinamikatartomány elérését.

Egy munkafolyamat sokféle produkcióhoz

Az EOS C300 Mark III többféle formátumban is megvalósuló rögzítési képessége hatékony munkafolyamatot tesz lehetővé a műsor- és filmkészítésben felmerülő bármely produkciós követelmény kielégítéséhez.

A kamera belsőleg rögzíti a felvételeket 4K Cinema RAW Light-ban, ami biztosítja a RAW fájl minden előnyét az utófeldolgozás rugalmasságát illetően, ám kisebb fájlméretben – ezzel is csökkentve a nagyméretű állományokkal járó terhet és költséget.

Nem RAW-fájlban való rögzítéshez XF-AVC-ben a felhasználó választhat ALL-I-t vagy Long GOP-ot, hogy nagy tömörítéssel vegye fel a filmet a hatékony munkafolyamat és a hosszabb rögzítési idők érdekében. Ha 2K-ban és Full HD-ban rögzítenek Super 35mm-ben, a felvétel demonstrálja a 4K érzékelő minden képességét.

A rögzítés során belső méretcsökkentés következik be, hogy a felvétel a felhasználó által kiválasztott felbontáson készüljön el – ez biztosítja a kiválasztott objektívek jobb képminőségét és kompromisszummentes látóterét annak köszönhetően, hogy a szenzor nem vág ki a képből.

A videokamera két különböző opcionális bővítő egységgel (EU-V1 és EU-V2) is konfigurálható. Mindkettő extra csatlakozót ad a kameratesthez, és különféle felvételi stílusokkal terjeszti ki a kamera kompatibilitását.

Az optika is jól kezeli az eltérő filmkészítési helyzeteket

Az új kamerához jól párosítható a 4K- és 8K-képes CN10X25 IAS S CINE-SERVO objektív, amely ugyancsak eleget tesz a többféle produkciós követelménynek, köszönhetően a széles fókusztávolság-tartományának, és azon képességének, hogy mind műsor-, mind filmgyártáshoz konfigurálható. 11 lamellás blende kialakítása révén a lágy és a témát kiemelő elmosódást meleg színtónusokkal hozza létre, a képminőség és a filmszerű renderelés érdekében.

Az eszköz optikailag kiváló, filmszerű képeket állít elő, amelyek a közepüktől a külső szélükig élesek. A power zoom objektívek a felvételi helyzetek széles skáláját képesek kezelni, a 25mm széles szögűtől a 250 mm-es telefotó nézetig.

Ez a tartomány a beépített 1,5x optikai telekonverterrel 375mm-re is növelhető, amely lehetővé teszi a kiváló minőségű közeli képek készítését a távolban zajló pillanatokról. A beépített telekonverterrel megnövelhető az objektív képmérete, amely kompatibilissé teszi a 35 mm-es teljes képmezős érzékelőjű kamerákkal, mint amilyen a Canon EOS C500 Mark II.

Az objektív ergonomikus meghajtó egysége leválasztható, foglalata EF és Pl foglalat között változtatható, anélkül, hogy a kamerát hivatalos szervizközpontba kellene küldeni. Ez nagy előny az azoknak a szakembereknek, akik eltérő látványvilágú produkciókat állítanak elő.